Városnéző busz-mutyi

A főváros a nyár közepén írta ki a koncessziós pályázatot a városnéző buszok üzemeltetésére, amellyel megpecsételődne a városnéző-buszozásból élők sorsa: a jelenlegi négy cég helyett ugyanis ezt a piacot is monopolizálnák, mindössze egy cég kezébe adnák az egész piacot. Ezzel persze megint a fogyasztók, jelen esetben a turisták járnak rosszul, a monopol-piac ugyanis árnövekedést, a verseny hiányában könnyen lehet, hogy ezzel párhuzamosan színvonalcsökkenést is hozhat.

A Gazdasági és Versenyhivatal egyszer már majdnem büntetett azért, mert egy szereplő kezébe akarták adni az egész piacot. Tarlósék úgy tűnik, most újra erre készülnek, négyből három cég pedig lehúzhatja a rolót.

Annyi biztos, hogy a buszok káros anyag kibocsátása és a buszok állapota miatt szükség volt az ágazat rendbetételére, azonban az egyszereplős-modell igencsak rossz irány. A fejlesztésekre ugyanis már akkor sokkal inkább költöttek volna a cégek, ha a főváros nem 9 hónapra, maximum egy évre adott volna működési engedélyt számukra. Az új szabályozás azonban cserébe a problémákon egyáltalán nem változtat: nem lesz központi indítóállomás, továbbra is használhatják a lassú városnéző buszok a buszsávot, és arculati elemekről sincs szó a pályázatban.

Kapcsolódó cikkek

De hát a másikak is loptak!

O.L.K.T.

Mit csinált Orbán Viktor Svájcban? A Karib-tenger orosz kalózai már a spájzban vannak

O.L.K.T.

Orbán körbehazudta az országot – a Modern városok program megbukott!

Rubóczki Tamás