Újabb metrókocsi tört össze, gondok lehetnek a 2-es metró vonalán

Szerelőállvánnyal ütközött

Újabb metróvagon tört össze, és esett ki ezzel a 2-es vonal forgalmából. Ez akkor derült ki, amikor a tavalyi, Pillangó utcai metróbaleset vizsgálatának eredményéről érdeklődtünk. Akkor két kocsi esett ki a forgalomból, így már összesen három hiányzik.

Mint ismert, 2016 decemberében utolérte egymást és összekoccant két metrószerelvény a 2-es metró vonalának Pillangó utcai megállójában. „Odáig fajult a helyzet, hogy a csúcsforgalmi időszakokra általában nem tudják kiadni a megfelelő járműszámot” – mondta egy neve elhallgatását kérő forrásunk, akinél arról érdeklődtünk, hogy tud-e valamit a balesettel kapcsolatos vizsgálat eredményéről.

 

De hogyan függ össze a baleset a járatritkítással? Az atv.hu-nak nyilatkozó forrásunk szerint úgy, hogy az összeütközött két kocsit vagy nem tudták helyreállítani, vagy a hatóság nem engedi vissza a forgalomba. Majd informátorunk beszámolt egy másik balesetről is, ami további szerelvénykiesést jelent a vonalon.

Eszerint történt azóta egy kisebb baleset is, amivel újabb jármű esett ki a sorból. Ez nem került nyilvánosságra, és nem is a vonalon történt, hanem a kocsiszínben.

Ez pedig már a harmadik kocsi, ami kiesik – tette hozzá – folytatva azzal, hogy ha ezek mellett további vagonon van szükség javításra, akkor bizony, nem biztos, hogy ki tudják adni a szükséges járatszámot. Ez főleg a reggeli és délutáni csúcsidőt érintheti. Az ágazatot jól ismerő forrásunk elmondta, hogy a 2016 év végi balesetet követően a két összetört szerelvényből „donort csináltak”, mivel alkatrészhiány van.

Szerelőállvánnyal ütközött

Megkeresésünkre Gulyás Attila, Metró Közlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke is megerősítette, hogy nem a Pillangó utcai eset volt az utolsó, ahol metrószerelvény tört össze.

„Nagyjából egy hónappal ezelőtt tört össze az egyik szerelvény oldala a kocsiszínben” – mondta Gulyás, aki részletesen beszámolt a balszerencsés eset körülményeiről.

Tudni kell, hogy a kocsiszínben egymás mellett vannak a vágányok, és helyenként tartópillér-oszlopok helyezkednek el közöttük, amik a födémet tartják – kezdte Gulyás. Az eset a két vágány közötti, de még az oszlop előtti részen történt. Itt egy szerelőállvány állt, ami egy négyzet alakú csővázas szerkezet. A vonat eleje már elhaladt mellette, és ez az állvány valószínűleg megmozdult, mert nekigurult a vonat oldalának. A vonat pedig sodorta magával, egészen az oszlopig, végül az oszlop és a szerelvény közé gyűrődött be az állvány, ami megtörte a vonat oldalát. „Ha nincs oszlop nyilván nem ekkora a sérülés, de az oszlop és szerelvény közé beszorult ez a sokkal szélesebb állvány, ez szépen oda bepréselődött, és az állvány is eltört, illetve a vonat oldala is” – magyarázta a furcsa esetet.

Elmondása szerint emberi és műszaki hiba is állhat a háttérben, amit majd csak a vizsgálat vége után lehet biztosra megmondani. És hogy ez mennyire okozhat kiesést a forgalomban? Az említett három metrószerelvény közül egyik sem került még vissza a forgalomba – erősített meg az elnök, hozzátéve: „a tartalékok ezzel elfogytak”. Ha egyéb műszaki hiba történik, akkor arra az időre, amíg azt elhárítják, biztosan járatkiesés van csúcsidőben.

 

http://www.atv.hu/belfold/20171108-ujabb-metrokocsi-tort-ossze-gondok-le…

Kapcsolódó cikkek

Kálmán Olga: Kényszergyógykezelést az egész Fidesznek!

Rubóczki Tamás

Rendőrség: ha gázkar van a villanybringán, akkor jogsi kell hozzá

O.L.K.T.

A facebook megszüntette az OLKT oldalt, avagy nem csak a jobb oldalon vannak aljas emberek.

O.L.K.T.
Téged is érdekelnek a friss információk? Mi történt az országban, a világon?

Téged is érdekelnek a friss információk? Mi történt az országban, a világon?

Elküldjük neked heti rendszerességgel a legolvasottabb híreket és információkat, hogy ne maradj le semmi fontosról! A feliratkozást meg kell erősíteni a beírt e-mail címre elküldjük a feliratkozáshoz szükséges információkat, így mindenképpen létező e-mail címet adj meg! Soha nem küldünk kéretlen leveleket!

Sikeresen feliratkoztál!