Továbbra is hazudozik és titkolózik a Fidesz a kínai hitel ügyében – a vasútvonal addig is zavartalanul pusztul!

Nincs hír arról, hogy sikerült-e aláírni az előre jelzett időpontig, május 25-ig a Budapest-Belgrád vasútvonal felújításának kivitelezési szerződését, ahogy azt áprilisban Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter előre jelezte. Semmi hivatalos közleményről, bejelentéről nem tudni, s a szaktárca vasárnap estig nem válaszolt a kedden írásban feltett kérdéseinkre sem. Pedig a közvéleménynek joga lenne tudni, hogy mi történik az elképesztő költségű projekttel, amiben ismét komoly szerepet kap Mészáros Lőrinc érdekeltsége.

Április 25-én nyilatkozta Pekingben az MTI-nek Szijjártó Péter, hogy eredményesen végződött a Budapest-Belgrád vasútvonal felújítására kiírt tender, kihirdették a győztest, egy kínai-magyar konzorciumot, a kínált ár elfogadható. Hozzátette, hogy az idén május 25-ig megkötik a fejlesztés kivitelezési szerződését, s az majd akkor lép hatályba, amikor a kínai Eximbank és a magyar kormány közötti hitelszerződésről is sikerül minden részletben megegyezni. Ez nyár közepéig történhet meg, közölte. A hatálybalépéstől számított öt éven belül pedig a teljes beruházás lezárulhat. Hozzátette, a tervek szerint az év végén, 2020 elején kezdődhet a kivitelezési munka.

Szijjártó azonban részleteket nem árult el a győztes konzorciumról, amelyről másnap az Index azonban érdekes dolgokat közölt: az RM International Zrt.-ből, a China Tiejiuju Engineering & Construction Kft.-ből és a China Railway Electrification Engineering Group Kft.-ből álló konzorcium a titokzatos nyertes. A titkolózás vélhetően nem is a két kínai cég miatt volt, az RM International Zrt. nevét nem akaródzott nyilvánosságra hozni, az ugyanis Mészáros Lőrinc érdekeltsége.

„A most alapított társaság fő profilja a vasútépítés, tulajdonosai a Mészáros és Mészáros Kft., valamint az R-KORD Kft. (melynek tulajdonosa szintén a Mészáros család a Mészáros Építőipari Holding Zrt.-n keresztül). Az RM International képviseletére jogosultak között ott van Mészáros Lőrinc nagyobbik lánya, Mészáros Beatrix. Rajta kívül Halmi Tamás, aki a Mészáros-birodalom több cégében is vezető posztot tölt be, például a Mészáros és Mészáros Kft. ügyvezetője, a Mátrai Erőmű igazgatósági tagja és a Mediaworks felügyelőbizottsági tagja, illetve Sárváry István, aki szintén ügyvezető a Mészáros és Mészárosban”

– írta akkor az Index. Hozzátette, hogy az R-Kord Kft. is Mészáros Lőrinc nevén van, tavaly 17 milliárd forint forgalmat csinált, s részese a többi között az utóbbi idők egyik legnagyobb, 72,4 milliárd forintra drágult dél-balatoni vasútrekonstrukciójának.

Szerettük volna megtudni, hogy a kitűzött határidőre aláírták-e végül a fejlesztési kivitelezési szerződést. Kérdéseinkre azonban a szaktárca máig nem válaszolt. Pedig nem kérdeztünk nagyon bonyolult dolgot, csupán a következőket:

1. Május 25-e elmúlt, szeretnénk tudni, hogy megkötötték-e a kivitelezési szerződést?
2. Kikkel? Azt már korábban bejelentették, hogy egy kínai-magyar konzorcium kapja a megbízást – valóban az írt alá?
3. Valóban az RM International Zrt.-ből, a China Tiejiuju Engineering & Construction Kft.-ből és a China Railway Electrification Engineering Group Kft.-ből áll a nyertes konzorcium?
4. Ha nem született meg az aláírás, a) akkor mi az oka a csúszásnak? b) mikorra várható az aláírás?

Amint válaszokat kapunk a kérdéseinkre, visszatérünk a témára.

Egyébként mint ismert, a Budapest-Belgrád közti vasútvonal eredetileg 472 milliárdosra tervezett, mára inkább 750, kamatostul pedig már 949 milliárdos beruházás, amely az optimista becslések szerint 2400 év alatt térülhetne meg.

 

 

Kapcsolódó cikkek

Ilyen pontosan, mint Bödőcs Tibor, még nem parodizálták ki Orbán Viktort – VIDEÓ

O.L.K.T.

6 milliárdot drágult a 8,8 milliárdos nagykanizsai sportcsarnok! És közben rohadnak a kórházak…

O.L.K.T.

“Veszélyben vagyunk, ha nem lesz elég zsiráf, és ömlik be a víz, biztosan nem lesz rezsicsökkentés.”

O.L.K.T.