Rendkívüli: Simicska jobbkeze kitálalt – ezért nem durrant az atombomba!

Simicska Lajosnak saját bevallása szerint nem volt más választása, minthogy eladja cégbirodalmát – erről az egykori oligarcha egyik segítője beszélt egy brit lap szerint.

A Guardian azt írja: a miniszterelnök volt szövetségese megadta magát, így belátható időn belül gyakorlatilag semmi sem veszélyezteti itthon Orbán Viktor hatalmát.
Terjedelmes riportban foglalkozik a magyar belpolitikai és médiahelyzettel, valamint Orbán Viktor miniszterelnök és egykori szövetségese, Simicska Lajos kapcsolatával a Guardian.

A brit lap budapesti tudósítója, Shaun Walker úgy fogalmaz: a felbátorodott magyar miniszterelnök lesújtott ellenséggé vált barátjára, és lépéseket tett annak érdekében, hogy semlegesítse a médiabirodalma által jelentett veszélyt.

A szerző szerint a Simicska-médiumokat „szisztematikusan lebontották”, az oligarcha pedig július elején szinte az összes cégét eladta.

„Azt mondta nekem, hogy nem volt más választása, mint az eladás”

– idézte a lap Simicska Lajos egyik, neve elhallgatását kérő segítőjét, aki további részletekbe nem bocsátkozott.

A Guardian foglalkozik a Simicska-Orbán-szakítás, az úgynevezett G-nap okaival is. A szerző szerint az üzletember köreiben azt beszélik, hogy Simicskának egyre kevésbé tetszett Orbán és Vlagyimir Putyin orosz elnök barátkozása. Mások jóval prózaibb okot sejtenek a háttérben: a két egykori szövetséges azon veszett össze, hogyan osszák fel a tortát, ugyanis Orbánnál

„új haverok is bejelentkeztek a jövedelmező kormányzati tenderekre.”

Bármi is volt a szakítás oka, a brit lap szerint az „új Simicska” az ellenzék legfőbb reménye lett 2015 után. Az üzletember „ellenzéki politikusok és az ellenzéki média támogatójává” vált: reklámfelületet biztosított az ellenzéki pártoknak, főleg a Jobbiknak, médiumai pedig nyilvánosan kritizálták Orbánt és politikáját.

A „várt atombomba” azonban nem érkezett meg, Simicska Lajos pedig megadta magát, így már semmi sem veszélyezteti Orbánt a hazai belpolitikában belátható időn belül, írja a brit lap.

Vlagyimír Putyin orosz elnök, Orbán Viktor miniszterelnök, Simicska Lajos és Nyerges Zsolt./kép. olkt.hu

A szerző emlékeztet a Magyar Nemzet és a Heti Válasz bezárására, valamint arra, hogy végül a Hír TV is kormányközeli kezekbe került.

„25 éve dolgozom újságíróként, de most már elegem van. Nem csinálom tovább, mert nincs értelme többé újságírónak lenni ebben az országban”

– idézi a lap Láng Balázst, a Hír TV egykori munkatársát, az Egyenesen című műsor szerkesztőjét, aki felmondott a televízió visszavételének napján.

A Hír TV kormánypártivá válását a Riporterek Határok Nélkül nemzetközi újságíró-szervezet is elítélte. Ezzel – mint fogalmaznak – Orbán Viktor és a kormányzó, nemzeti-konzervatív Fidesz újabb lépést tett az ország médiájának átvétele irányába.

„Ez is azt bizonyítja, hogy a kormány szándéka a média kontrollálása. A hatalom egyre jobban szűkíti a sajtó szabadságát és képességét arra, hogy betölthesse a demokrácia őrzőkutyája szerepét”

– állítja az újságíró-szervezet.

Maradjunk annyiban, hogy a HírTV nem vált kormánypártivá, hanem 3 éves kitérő után ismét az lett. A Fidesz nem elfoglalta, hanem visszavette. Simicska és Orbán vitája nem végződhetett másképpen, mint vagy az egyik, vagy a másik. Ez egy belháború volt két egykori szövetséges között, el kellett dönteni, ki az úr a háznál.

Bele kell húznia Orbán Viktornak, hogy utolérje Kim Dzsongunt: nálunk a sajtó 8-10%-a még mindig nincs a Párt kezében! Tarthatatlan állapot egy keresztény demokráciában!

 

olkt.hu/privatbankar.hu/theguardian.com


Kapcsolódó cikkek

Gyurcsány Ferenc: Az utcán fogok éjszakázni – amíg az utca tömege nem kényszeríti lemondásra Orbán Viktort és kormányát!

Rubóczki Tamás

Figyelem! A TEK is úton van az MTVA székházhoz – Vajon miért?

Rubóczki Tamás

Orbán élete végéig tartó adómentességet ajándékozott a feleségének!

H Miklós

Hozzászólok