Összeroppant a budapesti közlekedés – az Együtt ingyen utazást követel a BKK járatokon!

0

Káosz Budapesten, a BKK és BKV járatok is megbénultak!

Az Index beszámolója szerint nem akar enyhülni a reggeli és a délelötti dugó Budapest több tucat útjain. Egy olvasónk szerint a 3-as metró pótlása nem sikerült túl jól hétfő reggel. Állítása szerint a Dózsa György út és Lehel tér között mintegy 10 metrópótló busz torlódott fel, amiken ráadásul egy lélek sem utazott. A forgalmat azonban jelentősen lelassították. Azon a buszon, amin ő utazott, 15 perc araszolgatás után az utasok megunták, és kérték a sofőrt, hogy nyissa ki az ajtót, inkább sétálnának. Főszerkesztőnk miután már egy ideje hiába várakozott a Lehel téren a 34-es buszra, megdöbbenve vette észre, hogy egyszer csak befutott a megállóba a piros 30-as busz, aminek elvileg a Keleti pályaudvarnál lenne a végállomása. Keresetlen szavakkal tűzdelt olvasói információk alapján a Keletinél még fél 11 körül is alig lehet mozdulni a beragadt autók miatt. Már a villamosokban sem lehet bízni. Egy olvasónk a Haller utcától próbált a CEU Nádor utcai épületébe eljutni. A szokásos 20 perc helyett több mint egy óra volt az út.

Az Eötvös térnél sorban fel vannak torlódva a villamosok, előtte minden egyes megállóban kb. 10 percet állt a szerelvény, de a Vigadónál meg sem állt. Az Eötvös térről egy rendőrségi checkpointokon keresztül lehetett csak bejutni a Nádor utcába.

Csomó rendőr azt sem tudja mi történik, csak a harmadik rendőrnek sikerült megmondania, hogy a Dorottya utcánál van egy átengedő pont. De addigra már kisebb tömeg volt a Lánchíd lábánál. Tiszta káosz.

Újpest-Thököly út: 2 óra volt, mert egy dühös olvasó elmondása szerint reggel fél kilenckor indult el Újpestről, 9:40-re ért a Lehel térre, és 10 órára a Ferdinánd-hídhoz, ahonnan még fél 11-re sem sikerült elmozdulni. Szintén Újpestről, és szintén 8:30-kor indult Katalin a 20E busszal, akinek két óra alatt egészen a Thököly útig sikerült eljutnia a kerülőúton araszoló busszal.

Budaörs-Lehel tér: ∞ óra!

Egy Budaörsről ingázó olvasónk autóval próbált meg eljutni a Lehel térnél található munkahelyére. Már reggel hétkor elindult otthonról, de nem tudott kifogni a lezárásokon, és végül két és fél órával később a Király utcánál adta fel, és ment haza.

Szerencse, hogy jó fej a főnököm, és engedte, hogy itthonról dolgozzak. De holnap hogy jutok be?

Egy kollégánk éppen Miskolcra indulna riportozni, de a Deák téren belekeveredett a kisföldalatti lezárása miatt tanácstalan emberek hadába, amiről röviden így számolt be:

Kivételesen nem a BKK tehet róla. Ha időben megkapnánk a tájékoztatást a rendőrségtől, akkor azt mi is tovább tudnánk adni

– mondta tanácstalanul a Deák tér információs pultja közelében egy alkalmazott az egyre gyarapodó sorban állóknak, akik azt szerették volna megtudni, hogyan juthatnának el úticéljukra a lezárt kisföldalatti nélkül. A helyzetet nehezíti, hogy az Andrássy út is le van zárva, így a pótlóbuszok sem közlekedhetnek azon az útvonalon, ráadásul a Deák téren is korlátozások vannak a kínai delegáció miatt. A Deák téri információs pult előtti várakozást végül többen feladták. A három tájékoztató pult egyike zárva is volt.

Látja, ott egy álláshirdetés, munkatársat felveszünk. Ennyien vagyunk, így tudjuk megoldani

– mondta egy BKK-s. Az emberek türelmesen, keserű humorral fogadják, hogy a vártnál is nehezebben jutnak el munkahelyükre. A fővárosban még a delegációk mozgásától távolabb is érezni lehetett a káoszt: reggel a Rózsadombról leereszkedő 11-es buszok már a Rét utcai megállónál kirakták utasaikat, annyira esélytelen volt még a buszsávon való haladás. A környező utcák is hamar bedugultak az egérutakat kereső autók miatt.

Uzsoki -Nádor utca – Ferencváros: 3,5 óra!

Egyik olvasónk 7:45-kor indult kalandos útra, méghozzá a Nádor utcába, ahol  – miután kirakta a feleségét – ott is ragadt az Arany János utca sarkánál. Utána mindenhol, ahol szeretett volna Ferencváros felé továbbhaladni, a rendőrök leirányították, állítása szerint még ott is, ahol azt nem jelentették be előre. Végül a Dózsa György útig kellett visszakalandoznia a kisebb utcákon keresztül, majd onnan a Hungárián keresztül már meg tudta közelíteni a Lechner Ödön fasorban (ez a Soroksári úttal párhuzamos utca) található munkahelyét. A teljes út 3 óra 30 percig tartott.

“A Doktor Úr még dugóban ül”

Egy második gyerekével terhes nő írta, hogy ma hajnalban indultak meg a fájások, ezért reggel 8 órakor indult el taxival a XIII. kerületből, a Pannónia utcából a MÁV Kórházba (ahogy utólag írta: “meglehetősen naivan”). A gyalog 20 perces út 1 óra 10 percig tartott. De neki sikerült időben beérkezni. Ahogy a hölgy írta, az amúgy hétfőnként zsúfolt kórház aulája csaknem üres volt, a jellegzetes kígyózó sorok a betegfelvételnél gyakorlatilag üresek voltak. Egy ambulanciáról kilépő nővérkét hallott is, ahogy elnézést kér,

a doktor úr még dugóban ül, nem érkezett meg

Szintén a XIII. kerületből kaptuk, hogy Zuglóba, az ELTE Radnóti Miklós Gyakorlóiskolájába másfél óra alatt lehetett eljutni autóval, egy olvasónk pedig a Reiter Ferenc utcáról akart eljutni Törökbálintra, de hiába indult el negyed 8-kor, egy óra alatt jutott el a Nyugatihoz, utána újabb másfél órát keringett a Bajcsy környékén, mert mindenhonnan visszafordították a rendőrök. Utána megunta a bolyongást, és hazament – ami szintén egy órába telt. tanulságait így foglalta össze:

Az emberek érthetően már idegbetegek, néhány helyen a KRESZ-t semmibe véve ömlesztve álltak az autók. Köszönjük Budapest!

Egy rendőrautóval sikerült megbénítani a XI. kerületet!

Az autós közlekedés is viszonylag lehetetlen a városban. Egyik olvasónk szerint például a Petőfi híd Pest felé tartó oldalán a belső sávban megállt egy rendőrautó, “ezzel sikerült is megbénítania kb. a teljes XI. kerületet”.

Közben az Együtt közleményben követeli Tarlós Itván főpolgármestertől, hogy tegye ingyenessé a budapesti tömegközlekedési eszközök használatát. A kínai miniszterelnök és a közép-kelet- és kelet-európai országok kormányfőinek csúcstalálkozója miatt jelentős forgalomkorlátozásra kell számítani Budapesten egészen szerda délig.
Az Együtt szerint mivel három napra járhatatlanná válik a főváros, az Együtt szerint a budapestieket arra kell ösztönözni, hogy a tömegközlekedést használják. Éppen ezért az elkövetkező három napban a BKK-nak ingyenessé kell tennie a budapesti tömegközlekedést.

 

(MTI/Index)