Nesze neked magyar…

Máris kátyúsodik!

Tavaly márciusban adták át Hódmezővásárhely északi elkerülőjét, ami kilométerenként 3 milliárd forintért épült. Nincs még egyéves, de a burkolat mégsem bírja: egy javítás és több kátyú “díszíti” a kopáncsi körhidat.

A 47-es út Hódmezővásárhelyt elkerülő északi szakaszát tavaly márciusban Lázár János adta át a forgalomnak, a Délmagyarország akkor azt írta, hogy az akkori miniszter szerint a kormány az ő javaslatára döntött a beruházásról. Az elkerülőutat 2016 decemberében kezdték építeni, és alig több mint egy évvel később, 2018 márciusában át is adták.

Különlegessége a körhíd, melyről a kormányközeli szakportál, a MagyarÉpítők azt írta, hogy az összesen 1.100 méter hosszú, és 10 ezer négyzetméter felületű építmény páratlan, mivel ilyen jellegű különszintű csomópont az országban csak egyetlen másik helyen, az M1-es és az M7-es közös szakaszán, Budaörsnél található.

Az út nem csak ezért különleges: kilométerenként közel 3 milliárd forintért épült, drágábban, mint a 2×2 sávos gyorsforgalmi utak. Január eleji cikkünkben bemutattuk, hogy kilométerre lebontva legdrágábban az M85-ös épül, legolcsóbban pedig a korábban Lázár által kritizált M4-es Üllő-Albertirsa közötti része. Utóbbi egyébként 600 millióval kevesebbért, mint például a 47-es elkerülőjének minden egyes kilométere.

Ráadásul a rekordáron épült kopáncsi hidat már több kátyú is “díszíti”, pedig még csak 10 hónapos.

Azt, hogy mi okozta a kátyút egy ilyen friss úton, egyelőre nem tudni. De az is látszik, egyet már próbáltak javítani, de sikertelenül. Kerestük az ügyben a Magyar Közút Zrt.-t, válaszukat várjuk.

A térségben egyébként nem ez az egyetlen, amit garanciában kellett javítani: az 55-ös út sem bírt sokat, több helyen is nagy felületen javították.

Frissítés: Cikkünk megjelenése után megérkezett a Magyar Közút Zrt. válasza

“A 47-es főút hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszát 2018. március végén adták át. Az új út építtetője, beruházója és a projekt lebonyolítója a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. volt. A sikeres projektzárást követően került társaságunk üzemeltetésébe az új útszakasz. Valamennyi útépítésnél vagy útfelújításnál a kivitelezőknek több éves garanciát kell vállalniuk az elvégzett munkájuk után. Jelen esetben a kérdéses helyszínen a garanciális munkák elvégzésére a vállalkozót felszólítottuk, így a hiba javításáról neki kell gondoskodnia a saját költségén a lehető legrövidebb időn belül, amint azt az időjárási körülmények engedik.”

forrás.: Segesvári Csaba

Kapcsolódó cikkek

Ismét átverték a devizahiteleseket, nem tárgyal velük a kormány!

Rubóczki Tamás

Soros szerint rosszabb a helyzet Magyarországon, mint az orosz megszállás idején

O.L.K.T.

Izland- az elhallgatott polgári demokrácia győzelme.

O.L.K.T.