Nagyon gáláns volt a kormány a Viking Sigyn hajót üzemeltető céggel

A Wiking is a Rogán Antal által felügyelt Turisztikai cégbe tolja a Milliárdos Osztalékokat!

Ezért volt Gálánsan Elengedő és két hétig SUNYI a magyar Illetékes Hatóság.

AMI NINCS!

Viking River Cruises AG svájci székhelyű folyami hajózási céget 2013 végén engedte be maga mellé a budapesti hajózási bizniszbe a magyar kormány, és rögtön adott neki egy gazdaságossági szempontok alapján nehezen értelmezhető kedvezményt:

a szállodahajós svájciak hazavihetik annak a magyar kikötőüzemeltető cégnek a nyereségét, amelynek ők a legnagyobb díjfizetői?

A Viking Cruises, amely a dunai szállodahajóival az egyik legfőbb bevételi forrása a Mahart PassNave Kft.-nek, több mint 1,1 milliárd forint osztalékot vitt ki az országból, amióta a magyar állam üzlettársa lett.

Az Orbán-kormány elhatározta:

állami irányítás alá veszi a legnagyobb magyar dunai vállalatot.

Németh Lászlóné egykori fejlesztési miniszter és Márton Péter, az Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. egykori vezérigazgatója 2013 októberében jelentette be, hogy az állam 750 millió forintért megvásárolta a Mahart PassNave Kft. 51 százalékát a MASPED Zrt.-től.

A Viking így egyik oldalon a Mahart PassNave klienseként a konkurenciához hasonlóan fizeti a hajók parkolási díját, az úgynevezett pontondíjat, a másik oldalon viszont tulajdonosként kiveszi a cégből a hasznot. Ezzel a megoldással a Viking sokkal jobb helyzetbe kerül a piac többi szereplőjénél, az állam viszont elesik a bevételek jelentős részétől.

A Viking Cruises néhány héttel az állam után vette meg a Mahart PassNave-ból a fennmaradó részt. Az eladó, a MASPED egy frissen alapított leányvállalatba, a MAPABE-Invest Kft.-be tette bele az eladásra váró kisebbségi tulajdonhányadot. Ez a kft., amelyet 2014 januárjában, a vásárlás lezárulta után Viking Hungary Kft.-nek neveztek át, jelenleg is összekötő kapocs a Mahart PassNave és a svájci anyacég között.

A Viking a Magyar Turisztikai Ügynökséggel karöltve fölözi le a budapesti hajózáson keletkezett bevételeket. Németh Lászlóné ugyanis nem tévedett, a budapesti kikötőüzemeltetés nagyon jövedelmező üzletág, amelyben minden harmadik forint tiszta nyereségként jelenik meg.

A Mahart PassNave 2017-ben 1,2 milliárd, 2018-ban pedig 1 milliárdos nyereséget termelt. Ezeket a pénzeket osztalékként a két tulajdonos az utolsó fillérig kivette a cégből. Legutóbb éppen a Hableány katasztrófája előtt egy nappal döntöttek a kivételről.

A jegyzőkönyvek tanúsága szerint a Rogán Antal propagandaminiszter által felügyelt Magyar Turisztikai Ügynökségnek 18665, a Vikingnek pedig 17993 szavazata van a Mahart PassNave tulajdonosi taggyűlésében, és a két fél ebben az arányban részesedett az osztalékból is.

A Viking egyedül a 2018-as üzleti évben 500 millió forintos osztalékhoz jutott a Mahart PassNave bevételeiből.

 

 

Forrás:

József Fekete/Hír24

Kapcsolódó cikkek

Rékasi Károly: “Indulok az őszi önkormányzati választáson!”

O.L.K.T.

Új mesefilm: Költözz vidékre fiatal program indul!

Rubóczki Tamás

Áder és a bohóchal!

H Miklós