Na sikerült teljesen leamortizálni a MÁV-ot is! – Itt a válasz az állandó hókáoszról!

Munkaerőhiány és a fűtött váltók hiánya vezethetett a káoszhoz a vonatközlekedésben.

Voltak, akik megelégelték a veszteglést, és gyalog indultak útnak a sínek mellett.

Két halálos ellensége van a MÁV-nak: a tél és a nyár – humorizált egy szakmai forrásunk azon, hogy a hétfő reggelre leesett 5-6 centi hó már elég volt ahhoz, hogy megbénuljon a keleti országrész vonatközlekedése. A Nyugatiból, illetve kisebb részt a Keletiből induló vonalakon Vác, Esztergom, Szeged, Debrecen, Lajosmizse felé illetve felől menetkimaradások, járattörlések és két-három órás késések keserítették az utasok napját. Sok helyütt a városba igyekvő dolgozók jobb híján a vonatról leszállva a sínek mellett, a havat törve próbáltak eljutni a legközelebbi állomásig.

A vonatközlekedés mellett az utastájékoztatás is összeomlott, az egyes járatok várható érkezését-indulását jelző mobilos vonatinfó sem működött, feltehetően a túlterhelés miatt. Arról, hogy az ingázók ezreinek miért kellett az alig bokáig érő hóban elakadt vonatokon órákon át vesztegelni, vagy a sínek mellett kutyagolni, a MÁV a reggeli közleményében szemérmesen csak annyit írt: a rossz időjárási körülmények között a „váltók kezelése” okozott súlyos problémát a vasútnak.

Szakmai forrásaink szerint ez szimplán annyit jelent, hogy az ónos esővel keveredett hó ráfagyott a váltókarokra, így azok nem működtek. Ezt ilyenkor a pályamunkásoknak kellene kisöpörnie a váltó szárnyai közül, ám a Nyugatiban ezt nem sikerült időben elvégzeni, ezért torlódtak már reggelre egymásra a vonatok.

Hivatalos forrásból később ennyit sem lehetett megtudni, mivel a MÁV a váltóknál a híreket sokkal serényebben takarította: délutánra a reggeli közleményeket eltüntették a MÁV-csoport hírei közül. Helyette arról adtak hírt, hogy javult a helyzet, legalábbis így aposztrofálta a vasút azt, hogy a Nyugati pályaudvarról induló és oda érkező vonatok 40-70 perces késésekkel közlekednek.

Pályaüzemeltetői forrásaink szerint egyértelműnek tűnik, hogy az állami társaság nem készült fel a hétfői hóesésre, nem álltak készenlétben pályamunkások, hogy időben megtisztítsák a váltók sínpárjait. Bár a hóesés közeledtéről már a múlt hét óta tudni lehetett – vasárnap este erről a rendőrségi honlap is figyelmeztetést adott ki a közúton közlekedőknek – ám egyetlen, általunk megkérdezett pályamunkás sem tudott arról, hogy egyáltalán rendeltek-e el a MÁV-nál hókészültséget.

Ezzel kapcsolatos kérdéseinket a társaság nem válaszolta meg, igaz, egy időre a levelezési rendszerük is lebénulhatott – a sajtóosztályra írt kérdéseinket is többször „nem kézbesíthetőként” dobta vissza.

Szakszervezeti forrásaink úgy vélekedtek: most bosszulta meg magát a vasúttársaság súlyos munkaerőhiánya. A munkavállalói érdekképviseletek évek óta figyelmeztetik a céget, hogy kevés az ilyen haváriahelyzetben bevethető pályamunkás.

A cég a fűtött váltókkal is takarékoskodik – szakmai becslések szerint a váltók mindössze 10 százaléka van ellátva fűtőszállal, igaz az ónos esővel szemben ez sem mindig megoldás.

Ha a hó nem lett volna elég, két vonalszakaszon, Bakonyszentlászló és Zirc, illetve Szentgál és Városlőd-Kislőd között a vasúti pályára dőlt fa – feltehetően szintén a rárakódott hó súlya alatt. Vácon pedig egy átjáróban történt baleset, itt a piros jelzés ellenére ütközött a vonat egy autóval. Bár szerencsére senki sem sérült meg, a helyszínelés miatt egy jó időre lebénult ez a vonal is.

Kapcsolódó cikkek

Tiborcz a falopásba sem bukott bele…ebbe sem fog.

O.L.K.T.

Egy igencsak érdekes fotó látott napvilágot az MTV székház ostromról!

Rubóczki Tamás

Sajnos ez nem vicc és nem is paródia…Valóság!

O.L.K.T.
Téged is érdekelnek a friss információk? Mi történt az országban, a világon?

Téged is érdekelnek a friss információk? Mi történt az országban, a világon?

Elküldjük neked heti rendszerességgel a legolvasottabb híreket és információkat, hogy ne maradj le semmi fontosról! A feliratkozást meg kell erősíteni a beírt e-mail címre elküldjük a feliratkozáshoz szükséges információkat, így mindenképpen létező e-mail címet adj meg! Soha nem küldünk kéretlen leveleket!

Sikeresen feliratkoztál!