Magyar Hang: Eltüntetheti a Simicska-korszak alatt született kínos cikkeket a Fidesz!

A bezárt lapot valószínűleg nem indítják újra, de a jövőben eltüntethetik a Simicska-korszak alatt született, a Fideszre nézve kínos cikkeket.

Csütörtök délutántól csaknem egy napig elérhetetlen volt az idén áprlisban, a Fidesz újabb kétharmados győzelmével járó országgyűlési választás után megszüntetett Magyar Nemzet online felülete, az mno.hu, és így a lap archívuma is. Ezzel ideiglenesen az összes olyan cikk eltűnt, amelyek azelőtt születtek, hogy az Orbán Vikor miniszterelnök elleni háborúját feladó Simicska Lajos önként becsukta a 80 éves napilapot, majd a lap kiadóját átadta volt üzlettársának, Nyerges Zsoltnak, aki a közelmúltban továbbadta azt Mészáros Lőrinc egyik bizalmasának, Vörös József ügyvédnek. Az mno.hu azután vált újra elérhetővé, hogy a független hírportálok sorban beszámoltak az esetről.

A Magyar Nemzet kiadóját birtokló Megapolis Media egyelőre nem ajánlotta fel a többi kormánypárti újsághoz, hírportálhoz, rádióhoz és tévéhez hasonlóan a tulajdonjogait a Liszkay Gábor vezette Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványnak, amelynek több oka is lehet. A korábban szintén Simicska Lajos, majd az oligarcha kapitulációja után Nyerges Zsolt tulajdonába került Hír TV cége már az alapítvány kezébe került, ugyanis korábbi sajtóhírek szerint tovább akarják működtetni – a szintén kormánypárti Echo TV-vel párhuzamosan – a jelentős nézettségű hírtelevíziót. Nem csoda, hogy a Hír TV online felületén szinte már alig lehet megtalálni a bezárás előtti három évben, a G-nap után született riportokat.

A Magyar Nemzet sorsáról azonban még nem született döntés. Jelenleg ugyanis a Magyar Idők szolgál kormánylapként, azaz a Fidesz és az Orbán-kormány szócsöveként a 2015-ös G-nap, azaz Orbán és Simicska, a korábbi szövetségesek nyilvános szakítása óta. Olvasottságát nem is auditálják, de a szerepe nem is ez, hanem a mindenkori hivatalos kormányzati álláspont ismertetése, illetve a kommunikációs irányvonal kijelölése. A Magyar Idők kiadója (ami Liszkay Gábor tulajdona) már biztosan a Fidesz médiaalapítvány kezébe kerül.

Bár a Magyar Nemzet jóval nagyobb név a lappiacon, azonban a bezárása óta eltelt fél évvel már aligha tudja visszaszerezni előfizetőit, melynek jelentős részét a volt nemzetesek által indított hetilap, a Magyar Hang szívta fel. Az archívum eltüntetésével azonban már közvetlen hasznot termelhet magának a Fidesz. Ugyanis többek között elérhetetlenné válnak a Kósa Lajos mesés örökségéről vagy éppen a Fidesz hatvani képviselőjének, Szabó Zsoltnak és feleségének offshore-számlán tartott 1,2 milliárd forintjáról szóló cikkek.

 

 

olkt.hu/168ora.hu

Kapcsolódó cikkek

Engedély nélkül kezelik a betegeket Miskolcon

O.L.K.T.

NAV: Orbán Viktor nem közszereplő

O.L.K.T.

Európai Bizottság: A Fidesz-KDNP csúsztat! (Videó)

Rubóczki Tamás