Január 1-jétől új benzint tankolunk, bajba kerülhetnek a régebbi autótípusok

Meglepetésként érheti az autóstársadalmat, hogy január 1-jétől megváltozik az egyszerű alapbenzin, a 95-ös összetétele, az eddigiekhez képest kétszer annyi lesz benne a bioetanol.

A kétféle 95-ös benzin között jelentős a különbség. Januártól az E10-ben az előírásnak megfelelőben maximum tíz térfogatszázaléknyi biokomponens található, a korábban általános E5-be pedig ennek a mennyiségnek csak a felét keverték.

Bár környezetvédelmi szempontból teljesen érthető, hogy a bevezetéssel kevesebb fosszilis alapú üzemanyag fogy és ebből következően mérsékeltebb mennyiségű káros égéstermék kerül a levegőbe, ám az kötelező EU-s irányelv érvényesülésének van árnyoldala is: a régebbi évjáratú autónak sok gondot okozhat.

Az EU- irányelv szerint – amelyet Magyarország is elfogadott – fokozatosan csökkennie kell kontinensszerte a nem megújuló energiaforrásból, tehát kőolajból előállított üzemanyagok felhasználását és előtérbe kerülnek a megújulók, így a bioetanol, hétköznapibb nevén etil-alkohol.

Ezt keményítő- vagy cukortartalmú növényekből, például kukoricából vagy cukorrépából, máshol cukornádból, sőt búzából gyártják, ami előnyösebb, mert a légkörben található szén-dioxidot köti meg a fejlődése során, majd ez jut vissza a környezetbe az elégetésekor. Így elvileg nem jelent többletterhelést, ellentétben a kőolajszármazékokkal.

Viszont a E10-es jelű üzemanyaggal több probléma is akadhat. Szakértők szerint az egyik, hogy három hónapnál hosszabb tárolás után olyan módon változik meg az üzemanyagok kémiai szerkezete, hogy nehézkes indítást, vagy teljes indításképtelenséget is előidézhet, és eközben gyantás lerakódások képződhetnek az üzemanyagrendszer egyes pontjain, bár ez más összetevők miatt is lehetséges – írja a totalcar.hu.

Gondot jelenthet régebbi típusoknál az is, hogy új üzemanyag megváltozott alkohol vízmegkötő (higroszkópos) tulajdonsága felgyorsíthatja a velük érintkező fémalkatrészek korrózióját. Ez lehet akár a fémtankkal szerelt járművek tartályának belső fala is, ami motorkerékpárok és régebbi autók esetében sok baj forrása lehet.

Forrás és bővebben: Blikk /https://www.blikk.hu/auto/garazs/januar-1-tol-uj-benzint-tankolunk-bajba-kerulhetnek-a-regebbi-autotipusok/chm54nj?fbclid=IwAR24lEWiVgP1Pt9oCbsQJaGO_RYoEMrOVZGQ1djxv3q9uxpWybcmmeUFq5M

Kapcsolódó cikkek

Kéri László lerántotta a leplet a G-napról, az Orbán vs Simicska botrányról!

O.L.K.T.

Elutasította a Polt Péter féle ügyészség az azeri kenőpénz feljelntéseit!

Rubóczki Tamás

Andy “rágcsáló” Vajna szennycsatornáján ezerrel megy a propaganda!

Rubóczki Tamás
Téged is érdekelnek a friss információk? Mi történt az országban, a világon?

Téged is érdekelnek a friss információk? Mi történt az országban, a világon?

Elküldjük neked heti rendszerességgel a legolvasottabb híreket és információkat, hogy ne maradj le semmi fontosról! A feliratkozást meg kell erősíteni a beírt e-mail címre elküldjük a feliratkozáshoz szükséges információkat, így mindenképpen létező e-mail címet adj meg! Soha nem küldünk kéretlen leveleket!

Sikeresen feliratkoztál!