Ismét dolgozott a Választási Bizottság

A Sárvári Hírlap és a Sárvári Televízió az elmúlt időszakban megsértette a jelöltek és a jelölő szervezetek közötti esélyegyenlőség alapelvét – áll a Vas Megyei Területi Választási Bizottság 2019. szeptember 23-án hozott határozatában. Ezzel a testület felülbírálta a Helyi Választási Bizottság Sárvár határozatát, amely elutasította a Híd a Jövőnkért Egyesület panaszát. Pedig az feketén-fehéren bemutatta, hogy a fideszes önkormányzati tulajdonú lap és TV egyoldalúan a Fidesz-KDNP regnáló és újabb ciklusra aspiráló polgármesterét, valamint képviselőjelöltjeit favorizálja. „A fideszes városvezetés által kézi vezérléssel irányított sárvári média életében új időszámítás veszi kezdetét” – szögezte le a Farkas János, az ellenzéki összefogás kampányfőnöke.

A civil összefogás beadványa (ahogy arról Facebook oldalukon olvasható) elemzi a Sárvári TV szeptember 7-i és szeptember 13-i adását, s másodpercnyi pontossággal rögzíti a politikusok megnyilvánulásait. Majd levonja a következtetéseket: a Fidesz-KDNP jelöltjeinek a bemutatása drasztikusan elnyomja a többi jelölt bemutatását, 20 politikussal kapcsolatos hírből mind a 20-ban szó esik a Fidesz-KDNP jelöltjeiről, de az ellenzéki képviselők összesen egy alkalommal szerepelnek. A riportokban megszólaló és megemlített jelöltek – egyetlen kivétellel – mindegyike a Fidesz-KDNP jelöltje.

„Érthetetlen, hogy miért tartják ezt szükségesnek” – mutatott rá portálunknak nyilatkozva Farkas János, véleményét azzal indokolva, hogy: „két ciklus óta ugyanaz a polgármester, akit gyakorlatilag minden sárvári lakos ismer”. Hozzátette: nem is csak a polgármester személye ugyanaz, a képviselő-testület is változatlan összetételű hosszú évek óta.

A kampányfőnök szerint egyébként „a helyiek olyannyira hozzászoktak már ehhez a Fidesz-KDNP médiatúlsúlyhoz, hogy először nem is értették, hogy mi a problémánk”. „Évtizedek óta itt ugyanis az az evidencia, az a természetes, hogy a helyi média kiszolgálja az aktuális fideszes hatalmat” – mutatott rá. Ugyanakkor leszögezte, hogy „a fideszes városvezetés által kézi vezérléssel irányított sárvári média életében most új időszámítás veszi kezdetét” miután a Vas Megyei Területi Választási Bizottság az egyhangúlag hozott döntésével egyben eltiltotta a Sárvári Hírlapot és a Sárvári Televíziót a további jogszabálysértéstől.

„Vagy maradéktalanul eleget tesz a pártatlan, kiegyensúlyozott, esélyegyenlőséget biztosító kötelezettségének, vagy egyértelművé válik a sárváriaknak, hogy a média városunkban is a Fidesz gátlástalan politikai manipulációjának szolgálóleánya” – szögezte le. Hozzátette: ezután minden esetben, amikor ilyen előfordul, a nyilvánosság rendelkezésükre álló eszközeivel élve, azt az ott élők tudomására hozzák azt. A jogorvoslat lehetőségével a továbbiakban is élni fognak, és az ebből adódó – az önkormányzatot sújtó – pénzbírságot, a Sárvári Média Nonprofit Kft. tudatos károkozásának minősítik.

Kapcsolódó cikkek

Bakondi: A migráció nem állt meg, valakik ezt szervezik, támogatják, ebben olyan szervezetek működnek közre mint a Soros szervezetek!

Rubóczki Tamás

Szétröhögték: Orbán és a Fidesz nem vetemedik VIDEÓ

O.L.K.T.

Orbán – Microsoft – korrupció

O.L.K.T.