Hamarabb adósítja el Orbán és Szijjártó az országot a giga kínai hitellel!

A magyar és a kínai külügyminiszter megállapodott a Budapest–Belgrád-vasútvonal előkészítésének felgyorsításáról, írja az MTI. A kínai támogatással készülő vasútvonal építésének kivitelezési szerződése ugyanis abban az esetben lép hatályba, ha megkötötték a hitelmegállapodást.

A tervek szerint a vonal 2023-ra készül el. Bár a kormány szerint mindez nagyon jó üzlet Magyarországnak, leginkább a megnövekedett kínai áruforgalomnak köszönhető extra vámbevételek miatt, az Index korábbi számítása szerint úgy 130 évbe telhet, mire megtérül a beruházás Magyarországnak, Mészáros Lőrinc viszont rögtön jól jár vele.

Az ENSZ-közgyűlés ülésszakának helyszínén tartott kétoldalú találkozón megállapították, hogy Magyarország és Kína kapcsolata soha nem volt olyan jó, mint jelenleg. Ez különösen örömteli annak fényében, hogy a két ország idén ünnepli a diplomáciai kapcsolatok felvételének 70. évfordulóját – emelte ki Szijjártó Péter.

Elmondta: az ENSZ-en belüli együttműködés keretében megerősítették azt a megállapodást, amelynek értelmében Kína támogatja Magyarország tagságát az UNESCO végrehajtó tanácsában, Magyarország pedig támogatja Kína tagságát az ENSZ Emberi Jogi Tanácsában. Szijjártó Péter a találkozón megerősítette, hogy Magyarország továbbra is zászlóshajója kíván lenni a Kína és a közép-, illetve kelet-európai országok közötti együttműködésnek, amely az érintetteken kívül az egész Európai Unió érdekét szolgálja.

Megerősítették azt a közös törekvést is, hogy kínai egyetem jöjjön létre Magyarországon.

Kapcsolódó cikkek

Tanítani lehetne: így kell egy 1 km-es kerékpárutat avatni

O.L.K.T.

MAGYARORSZÁG AZ UNIÓ EGYIK LEGKORRUPTABB ORSZÁGA!

O.L.K.T.

Ezreket vár a Jobbik vidékről, hogy a fővárosban csatlakozzanak a rabszolgatörvény elleni tiltakozásokhoz, és „megvédjék a budapestieket” a rendőri önkénytől!

Rubóczki Tamás