Hadházy lerántotta a leplet – Hatalmas MÁV botrány van kirobbanóban

Akik a túlzsúfolt és/vagy órákat késő vonatokon szenvednek, nem ismerik Homolya Róbertet, pedig kellene. Ő a MÁV vezérigazgatója egy ideje. Nem vasutas ő, nem mérnök és nem közgazdász, hanem jogász. A legnagyobb baj, hogy egy dolgot tud igazán: azt, hogy hogyan szokták manipulált közbeszerzéseken ellopni az EU támogatásokat.

Hosszú éveken át ő volt a fejlesztési pénzek elköltésének egyik fő felelőse, karrierje csúcsán Lázár jobbkeze. Több, mint egy évtizede sertepertél a közbeszerzések körül. Az önéletrajza itt olvasható, de még ebből is csak sejthető, mekkora befolyása volt ennek az embernek az állami vásárlásokra.

Egy ízben konkrétan 3 milliárdot bukott az ország, mert az EU ellenőrei észrevették, hogy Homolya korábbi cége intézett egy olyan közbeszerzést, ahol Homolya döntéshozó volt. Lázárral együtt ő is bukott a minisztériumból, feltehetően az ő skalpját akarta felmutatni az EU-nak a kormány, amikor titokban pitizik Brüsszelben a pénzekért és esküdözik, hogy többet nem lopnak majd.

Azért kapott egy sok milliós MÁV vezérigazgatói állást – rosszabb helyre nem küldhették volna, a kecske ismét káposzta közelben maradt.

A manipulált, irányított közbeszerzések fő “eredményei” közé tartoznak többek között azok a vasútfelújítàsok, ahol rekord áron építenek vasutakat. A környező országokban minimum fele áron, de sokszor negyedéért végzik a munkát (a kelebiai vonalat pl annyiért fogja Mészáros/Orbán építeni, amennyibe Németországban a 300as sebességgel száguldó ICE expressz pálya kerül) Abból a pénzből, amit nálunk lopnak ezekből a felújításokból, rengeteg egyéb vonalat lehetett volna átépíteni és rengeteg új mozdonyt, vagonokat lehetett volna venni. Persze tetszelegnek az új járművekkel, de azzal nem, hogy az EU támogatásokból teljesen lecserélhetnék a sokszor ötven-hatvan éves roncsokat. A szinte mindennapos botrányok, sok órás késések ugyanis pont ennek, a rengeteg lerohadó, “fekve maradó” gépnek, a túlzsúfolt szerelvények pedig a működőképes vagonok hiányának köszönhetőek.

További részletek, a teljes cikk és a forrás: balramagyar.hu

Kapcsolódó cikkek

Orbán ismét a magyar választókkal takarózik.

O.L.K.T.

Az meg van, hogy…

O.L.K.T.

A kormány valójában hozza a migránsokat

O.L.K.T.