Hadházy Ákos ismét lerántotta a leplet – hatalmas MÁV-botrány van kialakulóban!

Mindenki tudja, hogy Hadházy a korrupció elleni harc éllovasa. Szerencsére sosem nyugszik, mindennek utánajár…

Akik a túlzsúfolt és/vagy órákat késő vonatokon szenvednek, nem ismerik Homolya Róbertet, pedig kellene. Ő a MÁV vezérigazgatója egy ideje. Nem vasutas ő, nem mérnök és nem közgazdász, hanem jogász. A legnagyobb baj, hogy egy dolgot tud igazán: azt, hogy hogyan szokták manipulált közbeszerzéseken ellopni az EU támogatásokat.

Hosszú éveken át ő volt a fejlesztési pénzek elköltésének egyik fő felelőse, karrierje csúcsán Lázár jobbkeze. Több, mint egy évtizede sertepertél a közbeszerzések körül. Az önéletrajza itt olvasható, de még ebből is csak sejthető, mekkora befolyása volt ennek az embernek az állami vásárlásokra. Egy ízben konkrétan 3 milliárdot bukott az ország, mert az EU ellenőrei észrevették, hogy Homolya korábbi cége intézett egy olyan közbeszerzést, ahol Homolya döntéshozó volt.

Lázárral együtt ő is bukott a minisztériumból, feltehetően az ő skalpját akarta felmutatni az EU-nak a kormány, amikor titokban pitizik Brüsszelben a pénzekért és esküdözik, hogy többet nem lopnak majd. Azért kapott egy sok milliós MÁV vezérigazgatói állást – rosszabb helyre nem küldhették volna, a kecske ismét káposzta közelben maradt.
A manipulált, irányított közbeszerzések fő “eredményei” közé tartoznak többek között azok a vasútfelújítàsok, ahol rekord áron építenek vasutakat. A környező országokban minimum fele áron, de sokszor negyedéért végzik a munkát

(a kelebiai vonalat pl. annyiért fogja Mészáros/Orbán építeni, amennyibe Németországban vagy Lengyelországban a 300-as sebességgel száguldó ICE expressz vagy Pendolino pálya kerül.)

Abból a pénzből, amit nálunk lopnak ezekből a felújításokból, rengeteg egyéb vonalat lehetett volna átépíteni és rengeteg új mozdonyt, vagonokat lehetett volna venni. Persze tetszelegnek az új járművekkel, de azzal nem, hogy az EU támogatásokból teljesen lecserélhetnék a sokszor ötven-hatvan éves roncsokat.

A szinte mindennapos botrányok, sok órás késések ugyanis pont ennek, a rengeteg lerohadó, “fekve maradó” gépnek, a túlzsúfolt szerelvények pedig a működőképes vagonok hiányának köszönhetőek.

Ez az ember amúgy nagyon magabiztos, épp most mondta Tusványoson, hogy új szerelvények kellenek. Lesznek is persze, az EU pénzeknek hála, csak jóval kevesebb, mint lehetne- az elcsalt közbeszerzéseknek hála.

Amikor Ön legközelebb heringként utazik egy több órát késő vonaton, gondoljon Róbertre (Homolya) . Megérdemli. – írja Hadházy Ákos a közösségi oldalán.

Homolya Róbert önéletrajza a kormany.hu oldalán olvasható.

 

olkt.hu/Facebook

Kapcsolódó cikkek

Reagált az Országos Onkológiai Intézet a betegek panaszaira!

O.L.K.T.

Gyurcsány Ferenc keményen nekiment a magyar focinak és Orbánnak!

O.L.K.T.

Kunetz Zsombor: Az ország legnagyobb kórháza a mai napon ismét összeomolhat!

O.L.K.T.

Hozzászólok