Hadházy Ákos ismét lerántotta a leplet a MÁV-ról! Óriási botrány van kirobbanóban

Mindenki tudja, hogy Hadházy Ákos független képviselő a korrupció elleni harc éllovasa.

Szerencsére sosem nyugszik, mindennek utánajár…

Akik a túlzsúfolt és/vagy órákat késő vonatokon szenvednek, nem ismerik Homolya Róbertet, pedig kellene. Ő a MÁV vezérigazgatója egy ideje. Nem vasutas ő, nem mérnök és nem közgazdász, hanem jogász. A legnagyobb baj, hogy egy dolgot tud igazán: azt, hogy hogyan szokták manipulált közbeszerzéseken ellopni az EU támogatásokat.

Hosszú éveken át ő volt a fejlesztési pénzek elköltésének egyik fő felelőse, karrierje csúcsán Lázár jobbkeze. Több, mint egy évtizede sertepertél a közbeszerzések körül. Az önéletrajza a kormany.hu olvasható, de még ebből is csak sejthető, mekkora befolyása volt ennek az embernek az állami vásárlásokra. Egy ízben konkrétan 3 milliárdot bukott az ország, mert az EU ellenőrei észrevették, hogy Homolya korábbi cége intézett egy olyan közbeszerzést, ahol Homolya döntéshozó volt.

Lázárral együtt ő is bukott a minisztériumból, feltehetően az ő skalpját akarta felmutatni az EU-nak a kormány, amikor titokban pitizik Brüsszelben a pénzekért és esküdözik, hogy többet nem lopnak majd. Azért kapott egy sok milliós MÁV vezérigazgatói állást – rosszabb helyre nem küldhették volna, a kecske ismét káposzta közelben maradt.

A manipulált, irányított közbeszerzések fő “eredményei” közé tartoznak többek között azok a vasútfelújítások, ahol rekord áron építenek vasutakat. A környező országokban minimum fele áron, de sokszor negyedéért végzik a munkát (a kelebiai vonalat pl. annyiért fogja Mészáros/Orbán építeni, amennyibe Németországban a 300 km/h-as sebességgel száguldó ICE expressz pálya kerül).

Abból a pénzből, amit nálunk lopnak ezekből a felújításokból, rengeteg egyéb vonalat lehetett volna átépíteni és rengeteg új mozdonyt, vagonokat lehetett volna venni. Persze tetszelegnek az új járművekkel, de azzal nem, hogy az EU támogatásokból teljesen lecserélhetnék a sokszor ötven-hatvan éves roncsokat. A szinte mindennapos botrányok, sok órás késések ugyanis pont ennek, a rengeteg lerohadó, “fekve maradó” gépnek, a túlzsúfolt szerelvények pedig a működőképes vagonok hiányának köszönhetőek.

Ez az ember amúgy nagyon magabiztos, épp most mondta Tusványoson, hogy új szerelvények kellenek. Lesznek is persze, az EU pénzeknek hála, csak jóval kevesebb, mint lehetne- az elcsalt közbeszerzéseknek hála.
Amikor Ön legközelebb heringként utazik egy több órát késő vonaton, gondoljon Róbertre (Homolya) . Megérdemli. – írja Hadházy Ákos a közösségi oldalán.

Kapcsolódó cikkek

Súlyosan elmarasztalta Orbánék kormányzását az Európa Tanács emberi jogi biztosa

O.L.K.T.

Tovább drágul a sertéshús!

O.L.K.T.

Mit vár 2018 október 23.-tól?

H Miklós
Téged is érdekelnek a friss információk? Mi történt az országban, a világon?

Téged is érdekelnek a friss információk? Mi történt az országban, a világon?

Elküldjük neked heti rendszerességgel a legolvasottabb híreket és információkat, hogy ne maradj le semmi fontosról! A feliratkozást meg kell erősíteni a beírt e-mail címre elküldjük a feliratkozáshoz szükséges információkat, így mindenképpen létező e-mail címet adj meg! Soha nem küldünk kéretlen leveleket!

Sikeresen feliratkoztál!