Ezt jól elb@szta a Shell. Itt a leleplezés, miért is történt

A hír röviden.
Budapesten az egyik Shell töltőállomáson összekeverték az üzemanyagot, benzin helyett gázolajat, a dízel gázolaj helyett 95-ös oktánszámú ólmozatlan benzint tankoltak az ott tankoló autókba.

A Shell titkolja, hogy hány ilyen autóról lehet szó, de a napi forgalmat rögzítő szerveren minden adat megvan a töltőállomáson.
Szakértői becslés szerint ez több száz autó tulajdonost érinthet.

De hogyan is történhetett meg ez a katasztrófális hiba?

Az üzemanyag ellátás a töltőállomásokra tartály kocsikon keresztül történik.
A Shell -nél 5 fajta üzemanyagot forgalmaznak.
Ezek közül kettőt kevertek össze.
A FuelSave 95-ös és a FuelSave Diesel-t. Ezek a normál üzemanyag fajták, és ezekből fogy a legtöbb.
A tartálykocsikon érkező üzemanyagot, a földalatti biztonságos tartályokba ‘fejtik’ le.
Ennek a folyamata, hogy a tartálykocsi vezető, az érkező üzemanyagot, a megfelelő földalatti tartálya tölti be.
A töltési folyamatot a szolgálatban lévő kezelőnek is ellenőriznie kell!
A Shell belső szabályzata szerint, mind a töltő tömlők helyes csatlakozását, mind a lefejtést kontrolláló kijelzőt ellenőriznie kell.
Hogy miért kerülte el, mind a tartálykocsi vezetője és mind a szolgálatban lévő kútkezelő figyelmét az a tény, hogy felcserélték a tömlőket, az még nem tisztázott.
Az elsődleges hiba a tartálykocsi vezetőé, a másodlagos a kezelőé.
Az érkezett üzemanyagot minden műszakban be kell vételezni és azt rögzíteni kell a töltőállomás számítógépén.
Aki a rögzítést végezte, az ő felelősége sem tisztázott, hiszen minden töltést megelőzően ellenőrizni kell a tartályban lévő üzemanyag mennyiségét, majd a töltés befejezése után is ugyan ez a folyamat.
Kicsi a valószínűsége, hogy minkét tartályban egyaránt egyforma mennyiség lehetett, pont úgy, hogy az is kizárt, hogy egyforma mennyiséget hoztak a két fajtából.
Felelős lehet továbbiakban a kútvezető is aki a hibát időben nem ismerte fel.

Mindezen ismeretek birtokban bátran kijelenthetjük, hogy a Shell ellenőrzési rendszerében óriási hiba lehetőség van, ami most bekövetkezett.
A Shell az egyedüli üzemanyag szolgáltató, amelyik nem használja a digitális ellenőrzést és a hagyományos kézi ellenőrzést írja elő.
Ez a fajta módszer elavult és nagyfokú hibalehetőséget hagy az üzemeltetőkre.

Sokba fog ez kerülni a Shell -nek.
Autónként akár több százezer forint is lehet a helyreállítási költség és mindezt fel kell szorozni azzal a több száz póruljárt autóssal akik pont akkor és ott tankoltak.

Kapcsolódó cikkek

Aki balatoni halat akar enni, az fogjon magának mondja az agrárminiszter

O.L.K.T.

Nem indít eljárást az adatvedelmi hatóság Nagy Blanka ügyében.

H Miklós

Diktatúra van Magyarországon!…Ez nem vicc! Ébredj már fel magyar!!!

Rubóczki Tamás