Csoportos leépítés jöhet a MÁV-nál a közeljövőben, pedig már így sem működik rendesen a vasút

Csoportos leépítésre készülődhet a MÁV a közeljövőben egy hétfői körlevél szerint, amelyet Komjáthi Imre MSZP-alelnök mutatott be tegnapi sajtótájékoztatóján. Facebookon publikált bejegyzésében Komjáthi arról ír, hozzá is eljutott egy levél, amelyet a vasutas szakszervezeteknek írtak a hét elején arról, hogy az elbocsátandó dolgozók milyen „átképzési” lehetőségekhez férhetnek hozzá.

Komjáthi Imre az által megszerzett információkhoz kommentárt is fűzött, kiemelte, hogy nem érti, miért éppen a létszámcsökkentés került elő a vasút vezetésénél, mint ötlet, miközben az elmúlt év tapasztalatai éppen azt mutatják, hogy a vonatok késései, jegykiadás akadozásai mind-mind éppen a súlyos létszámhiányból fakadó problémák.

Ráadásul ezek a fennakadások ma sokszor már nem csak apróbb kellemetlenséget, hanem a folyamatos működés komoly zavarait is előidézik: ahogyan Komjáthi Imre is felidézi, kedden két budapesti, elővárosi vonatot sem tudtak elindítani, a a Közlekedő Tömeg Egyesület szerint ez azért történt, mert egyszerűen nem volt mozdonyvezető, aki ezt megtegye.

Mindezek mára annyira súlyosbodtak, hogy a rendszeres problémák miatt maguk az utasok szerveznek tüntetést a MÁV vezetői ellen a tarthatatlan helyzet kezelésére.

Mindezek a rendszerese problémák az ellenzéki politikus szerint éppen azt kellene hogy felvessék, komoly források, létszámbővítés és alapbéremelés kellene, hogy történjen a vasútnál a működés rendes mederbe terelése céljából, sőt, felidézi, Fónagy János felelős miniszter szeptember eleji válasza már utalt arra, hogy a MÁV a pillanatnyilag rendelkezésre álló forrásokból is ezer embert tudna felvenni azonnali kezdéssel.

Ezek alapján Komjáthi szerint, a létszámleépítési tervekről keringő levelek semmiféle más következtetésre nem utalhatnak, mint arra, hogy a közszolgáltatások „szándékos” rombolásának esetével állunk szemben a MÁV-ügyben.

„Nem értjük, azonban ismerjük a Fideszt ezért felmerül az emberben a gondolat, hogy tudatosan, szánt szándékkal véreztetik ki a vasúttársaságot, majd hirtelen jön egy befektető, aki olcsón megveszi a céget, vagy a húsosabb falatokat, majd aztán az állami támogatások, különböző állami pénzek miatt hirtelen már jövedelmező lesz a cég a befektetőnek.”

– fogalmazott az alelnök.

Forrás és a cikk itt található: merce.hu

Kapcsolódó cikkek

Próbaidős őrmester az ebédről (Képek)

O.L.K.T.

Exkluzív hangfelvételek a Fenyő-gyilkosság ügyében

O.L.K.T.

Szorongás (Komáromi István) VIDEÓ

O.L.K.T.