Beleszállt a magyar állami médiába az Al Jazeera: dolgozókkal buktatták le a kézivezérelt propagandagépezetet!

0
1491
Al Dzsazíra: Kézivezérelt propaganda megy a magyar közmédiában./Kép. Index

A magyar média helyzetéről sugárzott rövid riportot az Al Jazeera televízió angol adása szombat reggel, melyből az is kiderül: Dan Nolan kifejezetten egy kiszivárgott közmédiás levéllel kereste meg Kovács Zoltán kormányzati kommunikációért felelős államtitkárt, de a politikus nem akart vele szóba állni. Az Al Jazeera angol adása szombat reggel riportot közölt a magyar média helyzetéről – szúrta ki a Mérce.hu. A portál és az Index szerint a csatorna Listening Post című műsora anonim körülmények között megszólaltatta a közmédia két munkatársát, s megtudta tőlük, hogy kézi vezérléssel és másolással működik a kormánypropaganda.

Az egyik nyilatkozó az állítása szerint véletlenül megkapott egy a feletteseinek szóló levelet, melyben a Miniszterelnöki Kabinetiroda/Miniszterelnökség azt kéri, minél többször hangozzon el Soros György neve az adásokban, minden Soros Györgyről szóló hírt olvassanak be, és lehetőség szerint illesszék a hírbe illesszék a „migráns” és a „balliberális” szavakat is.

A riport úgy kalkulál, hogy a magyar média több mint 60 százaléka már fideszes holdudvaré, konkrétan Orbán Viktor 14 szövetségese közösen 20 tévécsatornát, 11 rádiócsatornát, és közel 500 újságot birtokol. A tudósítás maga is felidézi: Orbán Viktor is arról beszélt múlt vasárnapi évértékelőjében, hogy a

„nemzeti tulajdonba került a média zöme több mint fele”.

A riport egyik megszólalója szerint a kormányról rossz nem írható, a politikailag érzékeny ügyekről központi utasítások mentén kell beszámolni, állítólag gyakori mondat az

„ezt nem rakhatjuk be a hírekbe, mert Orbán Viktor ellen szól”.

Később megszólal a riportban Urbán Ágnes médiakutató és Rényi Dániel újságíró, akik a Soros-jelenségről beszéltek. Arról, hogy minden, a Fidesznek nem tetsző dolog elé odabiggyesztik a Soros-előtagot, démonizálva a magyar származású amerikai milliárdost. Az adásban bemutatták a felvételt, melyen Kovács Zoltán kormányszóvivő kivezettetéssel fenyegeti az Al Jazeerának riportozó Daniel Nolant. Az újságíró a Kormányinfón próbált kérdéseket feltenni Kovácsnak, de erre nem kapott lehetőséget. Mint a riportból kiderül: Dan Nolan kifejezetten a kiszivárgott közmédiás levéllel kereste meg Kovács Zoltán kormányzati kommunikációért felelős államtitkárt, de a politikus nem akart vele szóba állni. Ezután történt az a kínos eset Lázár János február 15-i kormányinfóján, hogy a brit újságíró magához ragadta a mikrofont, a felháborodott Kovács pedig azzal is megfenyegette, hogy kivezetteti az őrökkel. Az adás hamarosan a Listening Post weboldalára is fel fog kerülni, amint elérhetővé válik, frissítjük vele cikkünket.

 

(OLKT/Mérce)