Ajándék vasút Kínának aranyáron

Budapest és Kelebia között épül hazánk kimagaslóan legdrágább vasútvonala. A 160 km hosszú pálya teljes költsége 750 milliárd forint, minden egyes métere 4,7 millió forintba fog kerülni. A beruházásnak ráadásul értelmét sem látni: a vonal egyetlen nagyvárost sem érint, érdemi forgalombővülésre nem lehet számítani, csak az Európába Görögországon keresztül érkező kínai áruk szállítására lesz jó. A beruházás így 2400 (!) év alatt térül meg; mintha az itt egykor megtelepedett kelta törzsek fogtak volna olyan gigaberuházásba, amely napjainkra termelné ki a bekerülési költséget. A vasútvonal költségeit kínai bankok hiteléből fedezzük, aminek kamatai nem ismertek ugyan, de sokat elmond róluk, hogy a hitelszerződést titkosították. A kivitelezésre pedig mindössze két konzorcium pályázott, és mindkettőben részt vesz kínai cég is, ami aligha véletlen, a közbeszerzési kiírás feltételeit ugyanis kínai cégekre szabták. Az egész beruházás tehát kizárólag Kína számára előnyös. A Demokratikus Koalíció szerint az egész projekt bűzlik a nagyarányú korrupció gyanújától: másként aligha képzelhető el egy számunkra ennyire kedvezőtlen szerződés aláírása. A tavasszal hivatalba lépő demokratikus kormány kivizsgálja az ügyet és a felelősöket bíróság elé állítja.

Kapcsolódó cikkek

Lehet csődbe megy a Jobbik? Mert akkor a pártnak annyi!

Rubóczki Tamás

Ujhelyi István: a magyar és a nemzetközi sajtó körbe röhögte Orbánt a mérhetetlen hazudozásai miatt tegnap Brüsszelben!

Rubóczki Tamás

Szijjártónak az arcába mondták, hogy hazudik!

O.L.K.T.