A nemzet Cecíliájának több mint érdekesek a pénzügyei

0

bb hetes levelezgetés után végre megtudtuk,mennyi közpénzzel járult hozzá három állami cég a Rogán Cecíliához köthető sportrendezvényekhez.

A HVG az MVM-től, az Antenna Hungáriától, valamint a Szerencsejáték Service Nonprofit Kft-tól kért és kapott válaszokat, hogy kiderüljön, mekkora össszeggel szponzorálták a három rendezvényt, vagyis a Fitbalance Aréna Tavaszt, Fitbalance Kids-t és Nemzeti Futóversenyt.
A támogatási struktúra a begyűjtött információk alapján a következőképpen néz ki: az MVM 230 millió forintot adott a fenti három eseményre, a Szerencsejáték Service Zrt. 205 millió forintot, az Antenna Hungária pedig 60 millió forintot. Ez pedig így egyben 495 millió forint.

Az nem teljesen egyértelmű, a vállalatok miért tartották fontosnak, hogy ennyi pénzzel szponzorálják éppen ezeket a rendezvényeket. Az mindenesetre biztos, hogy korábban, tehát azelőtt, hogy Rogán Cecília megjelent volna a környékükön, jóval szerényebb összegeket adtak ugyanerre a célra – már ha utaltak egyáltalán bármennyit. Az Antenna Hungária például csak idén kezdte el a szponzorálást, az MVM pedig az idei évet megelőzően mindösszesen 6 millió forintot adott. (A Szerencsejáték Zrt.-nél az adatok nem egyértelműek.)

Rogán Cecíliához pedig úgy köthetőek ezek az események, mint ahogy a Miss World Hungary, tehát a védjegyeken keresztül. Rogán Cecília, illetve a többségi tulajdonában levő Nakama & Partners a következő szavaknál szerepelnek a védjegyeket kezelő Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala oldalán: Fitbalance, Fitbalance Kids, Nemzeti Futóverseny, Fitbalance Gasztrofesztivál, Fitbalance Centrum.

Azt, hogy a szponzorpénzekért cserébe mit kellett teljesíteni, egyedül az MVM küldte meg – a szponzorpénzekért cserébe az állami cég többek között azt kérte a szervezőktől, hogy biztosítsák főtámogató státuszát, valamint logója megjelentetését a hirdetésekben és természetesen a helyszínen. A Szerencsejáték Zrt. viszont kitakarta az erre vonatkozó részt, az Antenna Hungária pedig csak a szerződések értékét küldte meg, magukat a szerződéseket nem.

Érdekesség, hogyaz eseményeket szervező cégek kapták a szponzorpénzeket. Ugyanúgy, mint a Miss World Hungary esetében, ott az MTVA ugyancsak nem a védjegytulajdonos Rogán Cecíliáékkal szerződött, hanem a szervezőkkel).

Az egyik ilyen cég a Digital Minds, amellyel a Nemzeti Futóversenyre szerződtek, a másik pedig a Magno Studio, amellyel a Fitbalance-eseményekre. A Digital Minds neve a Miss World Hungary kapcsán merült fel, a szintén Rogán Cecíliához köthető eseményre ezzel a céggel szerződött az MTVA. A céget 2015 végén alapították, és mindösszesen 1 főt foglalkoztat, legalábbis az Opten szerint. Tulajdonosai ismeretlenek, eddig legalábbis nem esett róluk szó.

A cégről azonban csak annyit tudni, hogy tulajdonosa Horváth László, sem weboldala, sem Facebook-oldala sincs, ehhez képest a tavalyi évet már majdnem 15 milliárdos bevétellel zárta. És Rogán Antal szerint ez így teljesen rendben van…

Forrás: Népszava/ Balra Magyar/https://balramagyar.hu/2019/11/23/rogan-felesegenek-tobb-mint-erdekesek-a-penzugyei-on-is-ki-fog-akadni-itt-milliardokrol-van-szo/?fbclid=IwAR34b04flN22_ICKS7uA7pMdgRTJr0CsN1WbJ2OhpqtT2yeLLXYjut_1qug

 

 

Téged is érdekelnek a friss információk? Mi történt az országban, a világon?

Téged is érdekelnek a friss információk? Mi történt az országban, a világon?

Elküldjük neked heti rendszerességgel a legolvasottabb híreket és információkat, hogy ne maradj le semmi fontosról! A feliratkozást meg kell erősíteni a beírt e-mail címre elküldjük a feliratkozáshoz szükséges információkat, így mindenképpen létező e-mail címet adj meg! Soha nem küldünk kéretlen leveleket!

Sikeresen feliratkoztál!