A fél világsajtó a budapesti tüntetésekkel és a köztévés veréssel foglalkozik!

Talán az ismert világlapok beszámolóinál is jobb fokmérő, hogy a budapesti kormányellenes tüntetésekről már a finn tévéhíradók az AREENA is kiemelt helyen számolnak be.

De ezzel nemcsak ők vannak így.

A Guardianen hétfőn délelőtt az

“Ellenzéki képviselők támadják Orbán rabszolgatörvényét az állami tévé előtti tüntetésen”

című cikk volt a vezető anyag.

A brit lap szerint Orbán Viktor kormánya ritkaságnak számító, kitartó tüntéssorozattal szembesül, aminek a betetőzéseként ellenzéki parlamenti képviselők egy csoportja a köztévé széházában töltötte az éjszakát. A cikk kiemelt helyen említi, hogy hétfőn hajnalban Hadházy Ákos képviselőt és Szél Bernadett képviselőt a biztonsági őrök erőszakkal eltávolították az épületből, de a társai odabent éjszakáztak.

A Reuters hírügynökség több anyagban is foglalkozik a budapesti eseményekkel. Az egyik tudósítás az ellenzéki képviselők kidobását emelte a címébe. A cikk kezdőmondata:

“Biztonsági őrök hétfőn kidobtak két független parlamenti képviselőt a köztévé épületéből, és kezet emeltek egy baloldali politikusra akit kórházba kellett szállítani miután fel akartak olvasni egy petíciót, egy nappal azután, hogy a rendőrség könnygázt vetett be a demokráciáért tüntetők ellen Budapesten.”

A másik, a levegőbe füstgyertyát emelő Donáth Anna Momentum-elnök fotójával illusztrált Reuters-beszámoló az egyik traszparens szövegét idézi a címében, úgyis mint All I want for Christmas is demokrácia. A cikk szerint a vasárnapi volt

“egy héten belül a negyedik és legnagyobb tiltakozás az ellen, amit a jobboldali nacionalista Orbán Viktor egyre önkényesebb uralmának tartanak”.

A New York Times cikkéből az amerikai olvasók is megismerhetik azt a videót, amin a köztévén biztonsági őrei csoportosan, felfegyverkezve elkövetett hivatalos személy elleni erőszakot követnek el Hadházy Ákos független képviselőn. A téma a külfpoltikai rovat címlapjának tetejéig jutott azaz szalagcímen fut.

A német közmédia és az osztrák köztévé beszámolója szerint több, mint 15 ezren vettek részt vasárnap az utóbbi idők legnagyobb kormányellenes tüntetésén. A DW és az ARD-Wien azt írja, hogy

“Sok magyar szemében a tüntetések nemcsak az új túlóratörvényről szólnak, de arról is, amit ők Orbán lopakodó önkényuralmának és diktatúrájának tekintenek.”

Bár az egész Európai Uniót sokkolták azok a módszerek, amikkel Orbán Viktor, az európai szélsőjobb kedvence megszilárdította a hatalmát, sem ezek, sem a választási rendszer meghekkelése, sem a független sajtó ellehetetlenítése, sem egy amerikai egyetem kiutasítása, sem a kormány által ellenőrzött közigazgatási bíróságok létrehozása nem dühítette fel úgy a magyarokat, mint az évi 400 órás pluszmunkát is lehetővé tevő új túlóratörvény.

Ezt az NPR, az amerikai közsszolgálati rádió weboldalának cikke írja.

 

olkt.hu/npr.org/dw.com/nytimes.com/theguardien.com/reuters.com

 

Kapcsolódó cikkek

Fidesz: A Parlamentnél és Budapest utcáin randalírozó csőcselék mind Gyurcsány, Soros, Vona csőcseléke!

Rubóczki Tamás

Puskagolyóként lőtt ki az infláció, ezért gyorsabb ütemben drágul az élelmiszer!

Rubóczki Tamás

Tüntetés a rabszolga-törvény ellen élőben, az ATV jóvoltából

O.L.K.T.

Hozzászólok