3-as Metró felújítás: Káoszra és hullafáradt buszsofőrökre kell számítani holnap hajnaltól!

A közösségi és a gépkocsi-közlekedésben is nagy fennakadások várhatók a következő egy évben a 3-as metróvonal északi szakaszának felújítása miatt.

A munkálatok miatt szombat óta pótlóbuszok közlekednek a 3-as metró vonalán, de “az igazi megpróbáltatás” a tömegközlekedéssel utazóknak és az autósoknak is hétfőn kezdődik. Az M1 csatornáján erre hívták fel a figyelmet. Az autósokat érintően kiemelték, hogy a Váci úton – a kialakított buszsávok miatt – mindkét irányban 3-3 helyett csak 2-2 sávot használhatnak az autósok. Továbbá, mivel a pótlóbuszok nem az Árpád hídi felüljárón, hanem az alatt közlekednek, haladásukat sűrűbben zöldre váltó jelzőlámpa segíti. Emiatt az Árpád híd irányából érkezőknek, valamint a híd felé tartóknak többször váltanak pirosra a lámpák. A naponta félmillió utast szállító 3-as metróvonalat több ütemben újítják fel, a munkálatok várhatóan három évig tartanak. A középső (Lehel tér-Nagyvárad tér) és a déli (Nagyvárad tér-Kőbánya-Kispest) szakasz felújításának kezdetéről még nem döntöttek. A metróvonal északi szakaszának felújítása idején a 3-as metró Újpest-központ és a Lehel tér között nem közlekedik. Hétköznap esténként 20.30-tól, valamint hétvégenként a teljes vonalon pótlóbuszok szállítják az utasokat. A Budapesti Közlekedési Központ tájékoztatása szerint a pótlóbuszok csúcsidőben 45 másodpercenként indulnak majd, de arra lehet számítani, hogy ezeken is nagy lesz a tumultus.

Ezen kívűl még Nemes Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke a hvg.hu-nak elmondta: már október végére 11 és fél hónapot ledolgoztak a buszsofőrök, ha beleszámítjuk a kötelező munkavégzésen túli vezetett órák számát. Ez azt jelenti tehát, hogy

túlfáradt sofőrök fogják fuvarozni az utasokat

– a BKV ugyanis ígéretet tett, hogy csúcsidőben 45 másodpercenként indulnak majd a járművek.

Ez a járatsűrűség is csupán az utasok 60-70%-át bírja majd el. Hogy a többiekkel mi lesz, senki nem tudja megmondani. Nemes Gábor közölte: a buszvezetők aggódnak, hogy kevés idő lesz a kiszállásra, azaz nem jut elég idő pihenni a végállomásokon – bár a BKV fogadkozik, lesznek leváltó buszvezetők elegen. Ugyanakkor az alacsony fizetések miatt a cég munkaerő-hiánnyal küzd. Az áldatlan állapotokra nagyjából egy évig kell számítani, és ez nem csak a buszvezetők számára lesz kényelmetlen. Az utasok sem számíthatnak sok jóra a pótlóbuszokon, amelyekkel jelentősebb hosszabb lesz az utazási idő, és vonaljegyet sem lehet majd kapni.

 

(MTI)

Kapcsolódó cikkek

Amikor a Hitgyüliben elszabadul a Szentlélek, avagy a legvidámabb vasárnap. VIDEÓ

O.L.K.T.

Törvénytelen kilakoltatás. Orbán Te teszed ezt!!!

O.L.K.T.

Előbb kétpálcikás diplomát, most meg háziállatot lőtt nemzetünk nagy kereszténye.

O.L.K.T.